Πρόοδο στο ποδήλατο, αλλά με ρυθμούς χελώνας διαπίστωσε η Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση της ΠοδηλΑττικής Κοινότητας

Πρόοδο στο ποδήλατο, αλλά με ρυθμούς χελώνας διαπίστωσε η Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση της ΠοδηλΑττικής Κοινότητας
Με πολύ ενθουσιασμό γέμισε τα μέλη της ΠοδηλΑττικής Κοινότητας η Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20 Νοεμβρίου στα φιλόξενα γραφεία της WWF.
Στα μέλη παρουσιάστηκε ένας πλούσιος και δυναμικός απολογισμός του απερχόμενο ΔΣ και ακολούθησε μία υψηλού επιπέδου (όπως χαρακτηρίστηκε από όλους) συζήτηση με πολλές προτάσεις για την προώθηση του ποδηλάτου στην την Αττική αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα.
Βασικός άξονας των διεκδικήσεων της ΠοδηλΑττικής Κοινότητας την διετία που μας πέρασε ήταν η θεσμοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο που δεν έχει μείνει στα συρτάρια όπως γίνεται συνήθως, αλλά πηγαινοέρχεται από Υπουργείο σε Υπουργείο και από γραφείο σε γραφείο με συνεχείς μετατροπές.
Ορόσημο για την ΠοδηλΑττική Κοινότητα, η ίδρυση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αστικής Ποδηλασίας και η συμμετοχή της στην Πανευρωπαϊκή Συνάντηση της ECF (Ευρωπαϊκή Ποδηλατική Ομοσπονδία).
Μετά από επιστολή και στον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αστικής Ποδηλασίας και της ΠοδηλΑττικής Κοινότητας με τον Υφυπουργό κ. Παπαδόπουλο και στελέχη του Υπουργείου έτσι ώστε να επιταχυνθεί η θεσμοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο.
Κατά την διάρκεια της διετίας βέβαια πραγματοποιήθηκαν σειρά επαφών και συνεργασίες με αρμόδια στελέχη της Κυβέρνησης όπως τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΕΝ κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη που είναι διαχρονικός υποστηρικτής και ερευνητής για την προώθηση του ποδηλάτου και καθηγητής ΕΜΠ στο τμήμα Βιώσιμης Κινητικότητας αλλά και με μελετητές και θεσμικούς εκπροσώπους όπως του Αυτοδιοικητικού Δικτύου Βιώσιμης Κινητικότητας CIVINET (πρόεδρος της πολιτικήε επιτροπής η Δήμαρχος Αγίου Δημητρίου κ. Μαρία Ανδρούτσου), του Αντιπερφερειάρχη Μεταφορών Αττικής κ. Γιανακόπουλου και με τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρη Παπαστεργίου ο οποίος επίσης είναι ένθερμος υποστηρικτής και καθημερινός χρήστης του ποδηλάτου.
Στην Συνέλευση όμως διαπιστώθηκαν τεράστιες δυσκολίες και αντιστάσεις.
Παρά το γεγονός ότι όλες οι σύγχρονές Ευρωπαϊκές Πόλεις υλοποιούν πια ένα πλήρες σχέδιο στροφής και προτροπής προς το ποδήλατο, ως απάντηση στα κυκλοφοριακά προβλήματα και την ενεργειακή και την κλιματική κρίση, στην Ελλάδα προχωράμε με ρυθμούς χελώνας.
Την στιγμή που το Λονδίνο επενδύει με 2 δισεκατομμύρια για την δημιουργία ποδηλατόδρομων, το Παρίσι έχει ήδη ξεκινήσει άλλα 1.000 χιλιόμετρα στα ήδη υπάρχοντα 700, στην Αττική μιλάμε για 13,7 χιλιόμετρα στην «Αθηναϊκή Ριβιέρα», αναμένουμε εδώ και 15 χρόνια να οριστικοποιηθούν οι μελέτες του Βόρειου Άξονα και σχεδιάζουμε έναν Άξονα Ακόμη από τους Αγίους Αναργύρους στο Λαύριο.
Η ΠοδηλΑττική Κοινότητα μαζί με όλες τις συλλογικότητες της Αθήνας, πραγματοποίησε και παράσταση διαμαρτυρίας στον Δήμαρχο Αθήνας κ. Κώστα Μπακογιάννη που αν και δεν ολοκλήρωσε την κυκλική διαδρομή του «Μεγάλου Περίπατου», αν και είχαν εντοπιστεί αρκετά επικίνδυνα και δυσλειτουργικά σημεία, αν και το πείραμα έγινε εν μέσω Covid 19 χωρίς πρόσβαση των ποδηλατών στο κέντρο, αν και δεν συμπλήρωσε ούτε έναν χρόνο λειτουργίας, απεφάνθη ότι είχε χαμηλή χρηστικότητα και τον κατάργησε.
Η ΠοδηλΑττική Κοινότητα συμμετέχει και στην διαβούλευση των ΣΒΑΚ σε όσους δήμους την καλούν και καταθέτει στις παρατηρήσεις της.
Η Ελληνικη Ομοσπονδία Αστικής Ποδηλασίας μαζί με την Ποδηλαττική Κοινοτητα και 10 ακόμη αδελφά σωματεία από αντίστοιχες πόλεις της Ελλάδας, διοργάνωσαν την Πανελλήνια Ποδηλατοπορεία με ανέλπιστα μεγάλη συμμετοχή που ξεκίνησε από το Σύνταγμα και με σταθμούς το Μέγαρο Μαξίμου και το ΥΠΕΝ κατέληξε στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και επίδωσε επιστολή διαμαρτυρίας για την αδράνεια που παρατηρείται στο ζήτημα των υποδομών και της προώθησης του ποδηλάτου μέσω της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο.
Στην Συνέλευση καταγράφηκε καθολικά η άποψη ότι οι ποδηλάτες αυξάνονται ραγδαία. Όπως καταγράφηκε και η ιδιαίτερα εχθρική συμπεριφορά που αντιμετωπίζουν οι ποδηλάτες από τους οδηγούς Ι.Χ. δημιουργώντας μια ανασφάλεια άκρως αποτρεπτική για αυτούς που θα επιθυμούσαν να μετακινηθούν εναλλακτικά με το ποδήλατο.
Ετσι αποφασίστηκε με καμπάνιες, συναντήσεις, επιστολές και προτάσεις να ενταθεί η προσπάθεια οι ποδηλάτες να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους να μετακινούνται με ασφάλεια και όπως αυτοί επιλέγουν στους δρόμους της Αττικής.
Οι εκλογές για το νέο ΔΣ αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου