Σε πολλούς υπάρχει η εσφαλμένη εντύπωση ότι οι υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες επιβαρύνουν την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων οχημάτων στις πόλεις, και, συνεπώς, η όποια ανάπτυξή τους επιδεινώνει το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Βέβαια, σε αυτό το συμπέρασμα συνήθως καταλήγουν διότι δεν λαμβάνουν υπόψη τους σωστά τις παραμέτρους των πεζών και ποδηλατιστών, ως μονάδες μετακίνησης, όταν σχεδιάζουν τα κυκλοφοριακά τους μοντέλα.

Για παράδειγμα, ένα σύνηθες λάθος είναι, ότι, πολλές φορές, κατά τον σχεδιασμό των κυκλοφοριακών μοντέλων, υπολογίζουν ότι ποδήλατο και πεζοί καταλαμβάνουν τον μισό χώρο από ένα αυτοκίνητο!

Το πρόγραμμα Flow [Furthering Less congestion by creating Opportunities for more Walking and cycling] στο οποίο συμμετέχει η ECF και η Walk 21 (οπαδοί της πεζοπορίας), έχει ως σκοπό να εισάγει πιο ακριβή στοιχεία σχετικά με την κυκλοφορία πεζών και ποδηλατιστών στα εφαρμοζόμενα κυκλοφοριακά μοντέλα, με την ελπίδα ότι θα βοηθήσει τους συγκοινωνιολόγους στην ακριβή αποτύπωση της αξίας της πεζής και ποδηλατικής μετακίνησης και στην επίλυση του προβλήματος κυκλοφοριακής συμφόρησης των πόλεων. Επίσης, εστιάζει στις πόλεις, στις επιχειρήσεις και στα πρόσωπα που λαμβάνουν τις σχετικές αποφάσεις με σκοπό να επηρεάσει τον τρόπο που οι παραπάνω ομάδες σκέφτονται και ενεργούν αναφορικά με την αξία της μη μηχανοκίνητης μετακίνησης.

Το πρόγραμμα Flow καινοτομεί, καθώς είναι το πρώτο πρόγραμμα που συνδέει την κυκλοφορία πεζών και ποδηλατιστών με την μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και εισάγει μεθοδολογία και εργαλεία αξιολόγησής της στα υπάρχοντα συστήματα ανάλυσης των συγκοινωνιών.

Το Flow ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2015, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι χορηγός του αρχικού συνεδρίου που έλαβε χώρα στην πρωτεύουσα της Ουγγαρίας ήταν η BKK, δηλαδή η Δημόσια Εταιρία Συγκοινωνιών της πρωτεύουσας! Στη συνέχεια, το πρόγραμμα έχει κερδίσει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ έξι πόλεις όπως η Βουδαπέστη, το Δουβλίνο, η Γκντίνια, η Λισαβόνα, το Μόναχο και η Σόφια σκοπεύουν να εφαρμόσουν τα μοντέλα που θα προκύψουν από την ανάλυση του έργου για την μελλοντική σχεδίαση των δικών τους κυκλοφοριακών υποδομών, με σκοπό να εμπνεύσουν και άλλες πόλεις να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Σχετικές πήγες στην ECF για περαιτέρω πληροφόρηση:

Ecf.com/news

Ecf.com/news & events 

Ecf.com/projects/flow

Συντάκτης: Γιάννης Μητροφάνης